Мемлекеттік кірістер басқармасының салықтық тексеруді тағайындауы туралы нұсқамаларға дау айту
"Г" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі (бұдан әрі – ЖШС) "Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Салық комитетінің Павлодар облысы бойынша Салық департаменті" мемлекеттік мекемесіне (бұдан әрі-Департамент) өтінішхат бойынша келіп түскен салықтық тексеруді тағайындау туралы нұсқамаларға дау айту туралы сотқа жүгінді. Павлодар облысының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 2014 жылғы 8 тамыздағы шешімімен өтініш қанағаттандырылды. Павлодар облыстық сотының апелляциялық және кассациялық сот алқаларының қаулыларымен бірінші сатыдағы соттың шешімі өзгеріссіз қалдырылды.
Жоғарғы Соттың азаматтық және әкімшілік істер жөніндегі қадағалау сот алқасы жергілікті соттардың сот актілерінің күшін жойды және іс бойынша "Г" ЖШС-нің талаптарын қанағаттандырудан бас тарту туралы келесі негіздер бойынша жаңа шешім қабылдады. Іс материалдарымен 2014 жылғы 15 шілдеде Департамент 2014 жылғы 20 наурыздағы № 71, 72 нұсқамалар негізінде "Г" ЖШС-де салықтың жекелеген түрлері және (немесе) бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер бойынша салық міндеттемесін орындау мәселесі бойынша жоспардан тыс тақырыптық тексеруді бастағаны анықталды: 2008 жылғы 1 қаңтардан бастап кезең үшін корпоративтік табыс салығы 2008 жылғы 31 желтоқсан; 2008 жылғы 1 шілдеден 2008 жылғы 30 қыркүйекке дейінгі кезеңге қосылған құн салығы. "Қазақстан Республикасындағы кәсіпкерлік қызмет үшін жағдайларды жақсарту жөніндегі түбегейлі шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2014 жылғы 27 ақпандағы № 757 Жарлығына сәйкес 2014 жылғы 2 сәуірден бастап 2015 жылғы 1 қаңтарға дейін шағын және орта кәсіпкерлік субъектілерін тексеру тоқтатылды. Департамент 2013 жылғы 1 желтоқсаннан бастап "жеке кәсіпкерлік туралы" Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – Заң) өзгерістер енгізілгенін, оған сәйкес жеке кәсіпкерлік субъектілерін шағын, орта және ірі кәсіпкерлік субъектілерінің санаттарына жатқызу критерийлері өзгертілгенін негіздеді. Жатқызу тәртібі осы Заңның 6-бабының 5, 8, 9-тармақтарында айқындалған. "Г" ЖШС ірі кәсіпкерлік субъектілеріне жатады, өйткені оның қызметкерлерінің орташа жылдық саны екі жүз елуден асады. "Г" ЖШС-нің өтініштерін қанағаттандыра отырып, бірінші, апелляциялық және кассациялық сатыдағы соттар мемлекеттік қолдау көрсету және Қазақстан Республикасы заңнамасының өзге де нормаларын қолдану мақсатында бір мезгілде екі критерий қолданылады: жылдық орташа саны мен жылдық орташа табысы бойынша деген қорытындыға келді. Бірінші, апелляциялық және кассациялық сатылардағы соттардың көрсетілген қорытындылары істің мән-жайларына сәйкес келмейді және материалдық құқық нормаларына қайшы келеді. Заңның 6-бабының 4-тармағына сәйкес жеке кәсіпкерлік субъектілерін санаттарға жатқызу мынадай мақсаттар үшін пайдаланылады: Мемлекеттік статистика; мемлекеттік қолдау көрсету; Қазақстан Республикасы заңнамасының өзге де нормаларын қолдану. Мемлекеттік қолдау көрсету және Қазақстан Республикасы заңнамасының өзге де нормаларын қолдану мақсаттары үшін екі өлшем қолданылады: жылдық орташа саны және жылдық орташа табысы бойынша. Заңның 6 - бабының 9-тармағына сәйкес ірі кәсіпкерлік субъектілері заңды тұлға құрмай дара кәсіпкерлер және жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыратын және мынадай өлшемшарттардың біреуіне немесе екеуіне жауап беретін заңды тұлғалар болып табылады: қызметкерлердің орташа жылдық саны екі жүз елуден астам адам және (немесе) орташа жылдық табысы белгіленген айлық есептік көрсеткіштің үш миллион еселенген мөлшерінен (5 556 000 000 теңге) асады республикалық бюджет туралы заңмен және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болған (1852 теңге). Жоғарыда айтылғандар жеке кәсіпкерлік субъектілерін ірі кәсіпкерлік субъектілеріне жатқызу үшін осы кәсіпорынның жоғарыда аталған критерийлердің біріне немесе екеуіне сәйкестігі жеткілікті екенін көрсетеді. Бұл жағдайда "Г" ЖШС қызметкерлердің орташа жылдық санының екі жүз елуден астам адам болуы бойынша өлшемшартқа сәйкес келеді, бұл Тараптармен дауласпайды, сондықтан Департаменттің ірі кәсіпкерлік субъектісі ретінде "Г" ЖШС-де жоспардан тыс салықтық тексеруді тағайындау жөніндегі іс-әрекеттері заңды болып табылады. Жергілікті соттардың ірі кәсіпкерлік субъектілеріне жатқызу үшін кәсіпорынның бір мезгілде жоғарыда аталған екі өлшемге сәйкес келуі қажет деген тұжырымдары негізсіз болып табылады. Соттардың бұл тұжырымдары Заңның 6 - бабы 9-тармағының нормаларына қайшы келеді. Бірінші, апелляциялық және кассациялық сатылардағы соттар жол берген Заңның көрсетілген елеулі бұзушылықтары даудың дұрыс шешілмеуіне әкеп соқтырды, бұл АІЖК-нің 387-бабының 3-бөлігіне және "соттардың азаматтық іс жүргізу заңнамасының кейбір нормаларын қолдануы туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2003 жылғы 20 наурыздағы № 2 нормативтік қаулысының 30-тармағына сәйкес қайта қарауға негіз болды заңды күшіне енген сот актілерін қадағалау тәртібімен.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы